social media marketing

Nieuwe social media kansen!

Coronavirus heeft veel dingen veranderd, maar een constante die bleef, was sociale media. Uit een onderzoek van DoubleVerify bleek zelfs dat bijna de helft van de consumenten in 2020 meer tijd op social mediaplatforms meldde. In de huidige omgeving worden merken voortdurend uitgedaagd om zich in realtime aan te passen en mensen te ontmoeten waar ze zich bevinden om relevant te blijven. Merken leggen op hun beurt de basis voor de toekomstige richting van social media marketing. Nu we het nieuwe jaar ingaan, lijdt het geen twijfel dat merken hun inspanningen op het gebied van social media zullen blijven maximaliseren.

Social media marketing in opkomst

Apps zoals Instagram hebben het winkelen via sociale media gemakkelijker dan ooit gemaakt. Door simpelweg op het pictogram van de boodschappentas in het hoofdnavigatiemenu te klikken, kunnen gebruikers producten ontdekken en rechtstreeks in de app winkelen. In 2021 kunnen we anticiperen op het zien van extra functies en updates van Instagram terwijl ze hun aandacht richten op social commerce. Volgens Absolunet gelooft 87% van de e-commerce-shoppers dat sociale media hen helpt bij het maken van een winkelbeslissing, dus het is geen verrassing dat ze slechts twee jaar na de lancering van Instagram Shop meer dan 130 miljoen gebruikers hebben zien tikken om Instagram-shoppingtags te bekijken op foto’s elke maand. Facebook sloot zich in 2020 aan bij de trend met Facebook Shops, en het is waarschijnlijk dat meer platforms zullen volgen met zowel kleine als grote bedrijven die hun succes testen met social media marketing.

Transparanter merkimago

Met een aanraking van onze vingertoppen stellen onze smartphones ons in staat om op elk moment naar alles te zoeken. Met eindeloze resultaten in een oogwenk, is het belangrijk om te overwegen hoe je zich kunt onderscheiden in een luidruchtige markt. Brengt jouw merk met succes de boodschap over die je jouw publiek wilt laten kennen? Omdat mensen specifieker worden met hun zoekopdrachten (Google-zoekopdrachten zijn verdubbeld voor kleine bedrijven), Is het belangrijk om je merk te differentiƫren te identificeren en ze bekend te maken. Als je bijvoorbeeld duurzame producten maakt, moet dat duidelijk zijn in al jouw marketing en branding, want dat is iets waar veel consumenten naar op zoek zijn, vooral vandaag de dag.

Voortdurende investeringen in videocontent

Studies blijven aantonen dat video-inhoud beter presteert dan andere vormen van inhoud op social media, dus het is redelijk om te verwachten dat de investering in deze categorie alleen maar zal groeien en tot de belangrijkste trends op social media zal behoren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *